Kør-selv-ferie debut

Som barn var vi altid på kør-selv-ferie og jeg har så mange dejlige minder forbundet med det. Rigtig mange timer i en bil, men ikke noget jeg mindes som værende et problem, og det var jo endda inden iPads;-) Tydeligt husker jeg også hvordan min 6 år ældre søster udnyttede min uskyld og altid fik mig lokket til at sidde i sol siden af bilen. Jeg var bare glad for hun gad snakke med mig 🙂 🙂

Nu har vi været underlagt fodbold kalenderen hele vores forhold, men i år er første gang hvor vi kan holde ferie hvornår VI vil og når der ren faktisk er sommerferie for børnene. Jeg kunne godt være alle de andre turister fri, men derud over er det fedt! Det betyder også at vi endelig kan få prøvet kræfter med kør-selv-ferier, hvilket ikke har været muligt før.

Så nu sidder vi alle 5 godt pakket i bilen på den tyske autobahn igen efter en overnatning efter første strækning. Om tre timer er vi i Salzburg og vi glæder os SINDSYGT. Faktisk så meget at vi har kriller i maven. Det er 8 år siden vi flyttede hjem derfra, næsten på datoen 10 år siden jeg tog 4 mdr. gamle Alma med flyveren og flyttede derned og efterlod en noget bevæget mormor i lufthavnen. Thomas var allerede rejst derned. Det er så vildt at tænke på at vi har haft den oplevelse at bo i et andet land, og minderne vi fik fylder stadig afsindigt meget hos os og vil uden tvivl altid gøre. Alma kan selvfølgelig ikke huske noget, men nu skal hun tilbage og se det hele. Det bliver så godt!!

Der er sket lidt på de 10 år…-med dem begge 🙂
Apfelsaft og eftermiddags jause ved en af de mange søer omkring byen

Mine forældre hjalp os med at komme på plads. Her udsigten over Salzburg fra vores terrasse.

Efter Salzburg og Østrig, kører vi videre til Italien. To små stop i Venedig og Verona hvorefter vi tager en uge på en agriturismo i Toscana syd for Firenze. Til sidste tager vi 4 dage i Ligurien oppe i bjergene. Mange forskellige ting og alt noget vi glæder os lige meget til. Jeg skal nok tage Jer med undervejs på IG, så følg med hvis det har interesse, ellers swiper I bare 😉

Nu er første 12 timers strækning overstået med kun 2 pauser, og det gik forbavsende nemt. Endda med 3 timers forsinkelse pga vejarbejde, hvilket betød vi først fik aftensmad ca. kl.22.30. Ingen af børnene brokkede sig på noget tidspunkt og det tager jeg virkelig hatten af for!